Zvláštní příjemce důchodu

Dotaz

28. 1. 2015
Zvláštní příjemce důchodu

Dobrý den,
Žádost o ustanovení zvláštního příjemce důchodu se podává na obecním úřadě v místě trvalého bydliště a nebo na obecním úřadě s rozšířenou působností?
Děkuji
S pozdravem

Odpověď

Petr Gola 28.1.2015

Dobrý den,

 

žádost o ustanovení zvláštního příjemce se podává na obecním úřadu. Žádost o ustanovení zvláštního příjemce důchodu podává na obecní úřad příjemce důchodu s trvalým pobytem na území správního obvodu dané obce nebo jeho zákonný zástupce či rodinný příslušník.

 

Souhlas příjemce důchodu není potřeba, jestliže jeho zdravotní stav nedovoluje takovou žádost vyřídit nebo podepsat. Pro takové účely je potřeba potvrzení ošetřujícího lékaře.

 

Na doplnění uvedu, že zvláštní příjemce důchodu musí důchod využívat ve prospěch poživatele důchodu a na žádost příslušného obecního úřadu je povinen podat písemné vyúčtování důchodu. Obecní úřad má dohled nad zvláštním příjemcem důchodu a případně může zrušit rozhodnutí o ustanovení zvláštního příjemce důchodu.

 

Zpravidla se při osobním jednání na obecním úřadu vyžaduje vyplnění písemné žádosti na předepsaném formuláři (zpravidla s vyjádřením ošetřujícího lékaře), občanský průkaz poživatele důchodu, občanský průkaz zvláštního příjemce důchodu a aktuální důchodový výměr (lze získat na místně příslušné OSSZ). Žádost se vyřizuje na sociálním odboru obecního úřadu.

 

S pozdravem

Omlouváme se, dočasně není možné vkládat dotazy. Zkuste v předešlých dotazech najít podobný dotaz.

Děkujeme za pochopení,
Redakce Duchodova-Reforma.cz

Hodnocení článku1 hvězda2 hvězdy3 hvězdy4 hvězdy5 hvězd celkem hlasů 1
Loading...

Líbí se Vám článek? Podpořte nás na Facebooku, nasdílejte článek svým přátelům.

Doporučte článek
Komentáře